به نام الله:بیایید شوق زندگی را به دانش آموزان بیاموزیم.
درود بر همه مشتاقان وعاشقان تعلیم وتربیت
شادی زمینه ساز خلاقیت میباشد.
نیروی انسانی کیفی وکارآمد تآمین کننده پیشرفت جامعه میباشد .عاملی که به جزه محفوظات
علمی می تواند به رشد آن کمک کند شادی دانش اموزان در پایه های ابتدایی آموزش میباشد.
مهارتهای مربوط به شادی معمولآ در محیط آموزشی آموخته می شود ومدارس ومراکز آموزشی
نقش مهم واصلی در این رابطه دارند.شاد بودن دانش آموزان در حین فعالیتهای درسی بستر مناسبی را برای بروز خلاقیت وپرورش استعدادهای آنها فراهم می نمائیددر حیطه شناختی عاطفی -اجتماعی به رشد ویادگیری آنان کمک می نمائید.مدارس ما خیلی خشک وبی روح کسل کننده هستندوانعطاف پذیری درروشهای یادگیری واستفاده از روشهای مدرن تکنو لوژی
آموزشی کاربرد آنچنانی در مدارس ما ندارند وآزادی عمل به شاگردان داده نمیشودومدارس به
صورت معلم محور اداره می شوند وکلاسها به صورت خشک وتکراری اداره می شوند وخیلی کم
شاهد خلاقیت ونوآوری در امر آموزش از سوی معلمین هستیم.اگر هم چنین مواردی در بعضی جاها مشاهده می شودبیشتر در مناطق مرفه نشین پایتخت صورت می گیردودرنقاط محروم کشورمدارس به صورت سنتی وفاقد هر گونه امکانات ویا توجهی از طرف مسئولین هستند. اگر
در مدارس در رابطه با شادی سهل انگاری بشود کودکان از لحاظ رفتاری دچار تعارض می شوندو
امکان اینکه این پدیده به صورت نمادهای ضد اجتماعی بروز کند خیلی زیاد است.در مدارس باید دانش آموزان را تشویق به مشارکت کنیم وبه آنها آزادی عمل بدهیم تا در جریان بازی محتوای درسها را فرا بگیرندومعلم فقط به عنوان یک تسهیل کننده باشد.در واقع مدارس باید مهارت های
یادگیری هر دانش آموز رابا توجه به متناسب بودن با استعدادها وآمادگی آنان برنامه ریزی کنند
تا بتوانند محیط بانشاطی را برای کودکان به وجود بیاورند تا شادی واقعی را شاهد باشیم.چون
رشد پایدار کودکان در گرو شادی پایدار است.
در جامعه ای که دارای فقر شادی باشد خلاقیت دچار مرگ خواهد شد.
تا با بچه عشق بازی نکنی عشق بازی کردن نمی آموزد.
سلام .شادی چگونه می تواند زمینه ساز خلاقیت باشد.
من مدارس زیادی در مناطق محروم دیده ام که خلاقیت در آنها موج می زند .با توجه به نکته ای که گفتی این مطلب را چگونه تفسیر می کنید؟
علی خان
باز هم نتوانستی مرا قانع کنی.منتظرم