به نام الله
 بگذاریدوبگزرید،ببینیدودل مبندید،چشم بیندازیدودل مبازید که دیر یا زود باید گذاشت وگذشت نه زندگی آنقدر شیرین است ونه مرگ آنقدر ترسناک که انسان به خاطر آن شرافت خودش را بفروشد.

                                     به نام الله 
چند سوال:
۱-رویکرد موضوعی ورویکرد پروژه ای را همراه با مثالی از واحد کار و پروژه مورد مقایسه و تجزیه وتحلیل قرار دهید

۲-سناریویی از مشارکت فعال دانش اموزان در خلق برنامه درسی در یک کلاس درسی با توجه به نقش اموزگار بنویسید

اموزگار فارغ از قید و بند های کتاب راهنمای تدریس و اهداف از پیش تعیین شده است
اموزگار درالگو گیری از علایق وکنجکاوی دانش اموزان برای یاری دانش اموزان در خلق برنامه درسی توانا است


۳ـمعلمی را در نظر بگیرید که در کلاس پنجم دبستان تدریس میکند او به کمک دانش اموزان یک وبلاگ گروهی به نام روزنامه کلاس ما درست کرده است که قرار است در مورد خفاش مطالبی همراه با شاگردانش در وبلاگ بنویسد .وی چگونه می تواند از وبلاگ در فغالیتهای یادگیری استفاده کند

هوالحق 
با سلام به مشتاقان تعلیم وتربیت
هر جا که فقر شادی باشد خشونت متولد میشود.
انسان موجودی است که همیشه دوست دارد در فعالیتهای که انجام میدهداز لحاظ اجتماعی وعاطفی به او توجه شود ومورد تآیید وتوجه قرار بگیرد.با توجه به اینکه همه افراد استعداد وتوانایی خلاقیت را دارندوباید در طول مسیر زندگی با توجه به آموزش وتعلیم آنها را خلاق بار بیاوریم در غیر اینصورت آنها به افرادی غیر خلاق مبدل خواهند شود.در مقاله قبلی در مورد نقش وتآثیر شادی در رشد وپرورش خلاقیت بحث شده بود.شادی مفهوم بسیار وسیعی در آموزش ایفا می نمائیدوقتی که فضای مدارس از حالت خشک وبی روح دربیاییندودرسها برای فراگیران کسل کننده نباشدو
ارتباط دو جانبه بین کارکنان ودانش آموزان،احترام متقابل،قبول تفاوتها،آشنایی با تفاوتها،پرهیز از تبعیض،رفتار عادلانه مربی با فراگیران،محبت کردن به دانش آموزان،
به وجود آوردن نشاط وهیجان در محیط کلاس ومدرسه،تآکید بر جریان نقش بازی در
آموزش واستفاده از آن به عنوان ابزار یادگیری،دادن ااختیار عمل به فراگیران با نظارت
وراهنماییم مربی،همکاری ومشارکت وتعاملات دو جانبه عواملی هستند که تآثیر شادی را در محیط آموزشی در رشد وپرورش خلاقیت نمایان می سازد.اولین قدم در بالا بردن تفکر خلاق،تغییر انتظارات در محیط کلاس درس ودومین قدم در هم شکستن فکر قالبی در دانش آموزان می باشد.معلمان باید با تکیه بر روشهای خلاق ،تلاش و
کوششهای کودکان را مورد تحسین قرار دهند وبا رفتارهای دوستانه آنها را به ادامه کوشش وا دارند.استاد عزیز فرموده بودید که در مناطق محروم شاهد خلاقیت بودید بنده منکر آن نیستم بلکه نظر من این است در مناطق محروم اگر خلاقیتی هم به وجود می آیید جنبه تصادفی دارد وخیلی کم پیش می آئیدکه با توجه به یادگیریهای قبلی باشد.شما بفرمائیددرمدرسه ای که معلم کلاس در طول سال تحصیلی بلد نیست لبخند بزندوبا چوب وتازیانه وسیلی سروکار داردوحتی با فوش وناسزا هم همراه میشودو دانش آموزان در سر کلاس درس از ترس به خود می لرزندوهدف معلمفقط یادگیری مطالب سطحی کتاب می باشد چگونه میتوان انتظار رشد خلاقیت ورشد استعدادهای فراگیران را داشت.
خلاقیت همچون گل لطیفی است که تحسین آن رابه شکوفائی وامیداردومآیوس کردن غالبآ آن را در غنچه می خشکاند.